OjOjOj...

....vad mycket det känns som jag jag har att skriva ;)

Vi börjar med när lilleman ville komma ut :)

Mm, den 13 mars gick vattnet, ungefär halv nio på kvällen. Då messade vi Thilde och Theas mamma som lovat att ha barnen när det var dax. Vi tvingade även Stralle att sova här ifall vi var tvugna att åka under natten. MEN!!!!!!!!!!!!!!! Gissa om hon var sugen på det? Inte värst. Hon hade ingen mat till barnen, ingen välling, inga blöjor. Men vi sa att vi skulle lösa det, att hon skulle få pengar när dom morgonen efter skulle hämta barnen. Men då kunde dom inte hämta barnen för dom hade ingen bensin i bilen. Vi löste även det, Stralle skulle köra ner barnen på morgonen. Men då var inte det bra det heller, det var ju våran veckan så fick fixa någon annan som kunde ha barnen skrev hon och så stängde hon av sin telefon. Gissa om jag var förbannad? Bara förnamnet! ;) Jag ringde hennes pojkväns tele 3547426745478 gånger men han svarade inte, den fegisen!! Haha.. Men när jag skickade ett mess o förklarade att jag inom kort kunde vara hos dom och slå sönder deras bil (ja vet, omoget men va fan, ha överseende då!! ;) haha) så tog det inte många miuter för Millan att sätta på sin tele och skriva att dom visst kunde ha barnen. Men så kom hon då på nästa problem, hur länge hon skulle ha dom.. Jag kan inte göra annat än åh skratta nu, för även hon borde ju kunnat räknat ut att vi inte heller kunde veta hur länge..
Men då, då hade jag nog fan ärligt kunnat köra över henne med bilen ;)

Natten gick, jag och Jerry sov väl ungefär en timme. Halv fem på morgonen den 14e började mina värkar. Vid sex vaknade barnen och dom fick frukost. Sen väckte vi Stralle för att han skulle köra barnen till Millan. Tror ni hon svarade när vi ringde? Nix! Och Stralle hittar inte i Åtvid där dom bor, så Jerry bestämde sig för att hänga med. Glömde jag säga att det nu var ungefär 6-7 min mellan mina värkar?

Jag ringde mina käraste Erika och bad henne komma så jag slapp vara själv hemma.
Jerry åkte, Erika kom, mina värkar blev värre. Hade fått tid halv elva på förlossningen för koll då vattnet gått. Satte mig i duschen för att lindra värkarna. Erika konstatera att det nu var ca 3 min mellan värkarna och tyckte att jag skulle åka in haha. Men icke!! ;) Strax innan halv tio kom Jerry hem, plågade mig hemma i ca 40 min till sen packade vi väskan, åkte och hämta mamma och blev inskrivna på förlossningen 10.43 (tror jag).
Dom frågade om jag kunde sätta mig i dagrummet en stund för dom hade så himla mycket att göra, -visst svarar jag. Men när bm såg att jag knappt hann andas mellan värkarna sa hon att vi skulle in i ett undersökningsrum. Dom undersökte mig, berätta att jag var öppen 5cm. FAN tänkte jag, då kommer ja få ligga här hur länge som helst. Mellan värkarna bytte jag säng o rum, till ett förlossningsrum. Sen helt jävla plötsligt var det dax att föda, öppen hela 10cm hur fort som helst ;)
11.39 var lillskiten ute ♥

Dom sa att jag var som gjord för att föda barn, jag kom in, gjorde det jag skulle liksom ;) haha.. Men nonono inga fler barn här inte. Iaf inte på 5-6år ;P



Jag får fortsätta skriva mer sen då jag nu har lilleman på ena armen o får skiva med en hand, behöver jag säga att det är jobbigt? :P


bye så längeeeee :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0