Ny vecka...

... aningens lugnare vecka. Småtjejerna åkte till sin mamma/pappa igår ♥







Så här glad är lilleman när han får ligga i sitt gym :D
(taget nyss)


Wilma käkar frukost :)
(också taget nyss)



I veckan som var fick jag hem ett brev, jag var och tog cytologprov 19maj. Och i brevet jag fick hem stod det att dom hittat cellförändringar på livmodertappen.
Så nu har jag fått en tid för att ta yttligare prover. Lite skrämmande måste jag säga även om det nu inte är allvarligt?! Och så får jag vänta tills 19augusti för dom nya proverna, sjukt lång väntetid måste jag säga! :(



Som sagt, småtjejerna åkte igår. Det var så himla lugnt imorse, inga högljudda diskutioner, inget gap och skrik om leksaker osv.. ;)
Det blir ju ganska stor skillnad måste jag säga, önska de fanns nått mellanting ;)

Igår em var vi hos Jompan med familj, kaffe och lite skitsnack, alltid trevligt :D



Var hos läkare för någon vecka sen pga råd från BVC då hon tyckte Thilde och Thea var så överenergiska (det var en sån lättnad att även hon reagerade då jag kännt att ska dom vara såhär himla mycket överallt) Läkaren trodde dock att deras betende berodde på allt farande hela tiden, alla ändringar och olika rutiner här och sen hos mamman. Han tyckte (fråga mig inte varför) att dom skulle bo mestadels hos oss. Han tycke vi skulle dela på dom så mycket som möjligt, en med till affären, en till lekparken, varsitt rum osv.. För dom behöver hitta sin trygghet i sig själva, inte vara beroende av den andra liksom. Känns som jag tänkt så hela tiden men andra tycker ju liksom att -dom är ju tvillingar, man kan ju inte dela på dom!!!!!! JOOOOO för dom är TVÅ olika människor, bara att dom ser lika dana ut!! Känns så skönt att ha fått de svart på vitt, av en barnläkare!!

Men! Finns det inte alltid ett men? Mamman har barnen varannan vecka, började med det typ nyss (igen). Hur ska vi göra dårå? Hon har ju rätt till att ha dom! Hon har rätt att säga nej till att lyssna på läkaren. Dilemma skulle man ju kunna säga. Och hur ska vi kunna veta vad som är bäst för just dom?
Självklart är det bäst med både mamma och pappa, men är det alltid det?

Kan inte allt bara funka, för en gångs jävla skull skulle det vara såiniheletes jävla skönt!




Jag tänkte att jag skulle vika alla miljontals kläder idag, men herreeeegud så jobbigt :P Vi har ju inte lite kläder om man säger så.. Haha...
Plocka in disken, dammsuga och aaa alla andra måsten också ;P
Jag brukar undra ibland varför det heter att man är mammaledig??? För ledig är ju det sista man är, haha...
Får se vad som hittas på mer under dagen... Lite sol skulle ju vara skönt...






PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker ni ska gå till soc med papper från läkaren... om mamman går emot så vill hon ju inte barnens bästa... och om dom nu är så superviktiga för henne är ju detta ett fint tillfälle för henne att ta dom en och en vissa dagar så gynnar ju det vad doktorn sa. plus att egen tid med varje barn är väl super även om dom ar likadana=)

2011-07-06 @ 19:11:44
Postat av: angelica

fick tyvärr inga papper men det kan ju inte vara så svårt att fixa! den tanken att gå till soc har aldrig slagit mig, tack! dock är den sochandläggaren dom har gällande barnen på hennes sida :/ men nån gång får väl även hon upp ögonen om verkligheten!

2011-07-07 @ 08:32:13
Postat av: Anonym

soc handläggaren ska vara på barnens sida tycker jag nog eller???

2011-07-07 @ 18:40:06
Postat av: Anonym

ja man kan ju tycka det, tyvärr är det inte så i detta läge, tom bvc reagerar och tycker det är konstigt att ingen gör något!

2011-07-08 @ 08:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0