det började bra, men slutade

i katastrof !


Jag fick ett rycka igår att va fan vi drar ner till Västervik och hälsar på min morfar och mormor!
Kanonide tyckte även Wilma och Jerry. :)
Jerry mest glad över att då kunde vi kolla om bilen höll :P haha!

Vi packa in oss i bilen och drog iväg. Var där nere några timmar och det var jätte trevligt :D Kaffe och fika, tackar man ju inte nej till :P

Vi konstatera att bilen faktiskt funkade skitbra och drog inte alls så mycke bensin, KANON!

Väl i Linköping när vi även hunnit med ett varv ut i skogen för att hälsa på John, kom vi på att bröd och mjölk kan ju vara gott när man ska äta frukost. Så vi styrde finaste bilen mot Tannefors!

Där, som typ överallt i Linköping bygger dom om! Vägarbetsområdes skylt - CHECK!
Eftersom bilen är ganska låg, plus att det var vägarbete, tog vi ju det såklart lugnt!
När Jerry släppt av mig, när jag gick in mellan dörrarna på ica så hörde jag "KABAAAAAAM!!!!!!!!!"
Jag tänkte, Ok, där lossna typ något på bilen! Jag handlade mitt bröd och mjölk och på vägen ut tänkte jag "står bilen till höger, så är den sönder! Men har han vänt och står till vänster är allt lugnt!"
Den stod.... Till vänster! Åhh så bra! Eller.............
Kom fram och satte mig. Då kläcker Jerry... "jag krocka lite"
Jaha??
OJ, missade visst den ganska stora fina stjärnan i framrutan, och innan jag koppla hur fan den kommit dit. Jerry hade spräckt rutan - med Huvudet! :(

När dom gräver av vägen, lägger dom ju stora plåtar över hålen. Jerry åkte, och det hade tagit T V Ä R S T O P P ! ! ! ! Skylt om fartgupp???? NEJ!!!!!!!!!!!!! Så ramen är tydligen typ böjd så det skrapar typ på rak väg, typ två cm över backen är bilen. Inte ok!!!

Till polisen för en anmälan, det ska vara skyltar, RIGHT????? Där tog det typ två timmar!
Väl där ifrån, och med något sen mi8ddag med oss hem från MAX, så dör bilen! Startar - Dör - Startar - D Ö R ! ! !
Wilma satt i baksätet och kolla på vägen framåt -Mamma vi som är sååååååå näääääära hemma....
Undra om hon var trött!? Snuttan! ♥

Stralle kom och hjälpte oss att dra hem bilen, TACK!!!!!

Underbart!!!!!!





Nu sitter jag här, med kaffe., ett hopp om att lite snabbt hitta en bilruta som inte kostar en halv miljon, en soppapump (finns i motala, MEN känns jobbigt att gå :/ hm..)

Lillemannen är sur så ska väl gosa lite med han så han blir glad :)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0