20110426

Texas förlossning :)
Sitter här med papprena och tänkte att ähh ja skriver lite då för er som intresserade ;)

20.30
Vattnet går.

10.43
Inskrivning på förl.avd pga värkar och vattenavgång. grav.v 39+0.
Yttre palpation: Huvudläge, fixerad över bäckeningången. Modermunnen öppen 5cm(står 7cm i papprena men första gången dom kolla direkt när jag kom in var jag öppen 5cm. Andra gången bara kort efter var jag öppen 7)
130 slag per minut, fosterljud normala.

11.32
Svårt att höra fosterljud, ss får in ljud som ligger mellan 50-60 slag per minut. Beslutar sätta skalp (en grej som sätts på bebisen huvud)

11.39
Pojke framkrystas i framstupa kronbjudning. Navelsträngen om nacken och kropp. Skriker direkt.







Idag har jag fikat med Martina på fm, utan barn, bara jag och hon. Lite lyxigt så där ;)
Efter att vi hämtade barnen halv två tog vi oss tripp runt om i linköping och lite på landet mot Sturefors o runt. Allt bara för o förstöka räkna ut hur mycket soppen bilen drar. Den drog ju ca sisådär 4.5 liter milen förut men med lite meck av karln så fick vi ner den till ca 1.5-1.7 Skaplig skillnad kan då jag tycka. ;)

Efter det stannade vi i lekparken någon timme så skitungarna fick leka av sig lite. Dock var väl det roligaste tyckte ToT, att gå runt och plocka skräp, haha sötnötar :)



Jag känner mig lite depp, arg, sur och irriterad emellanåt. Jag bara känner emellanåt att fyfanjagorkarinte.... Låt mig bara få dra täcket över huvudet och tycka in öronproppar så långt in i öronen att jag fan aldrig får ut dom igen. Låt mig bara vara förinihelvete!!!
MEN!!!!!!!!!!!!!! Jag försöker bita ihop och vara den där mamman barnen förtjänar som är glad, positiv och allt det där en mamma ska. ♥ Försöker vara den där "perfekta" flickvännen/sambon. Jag försöker verkligen. Men precis som för alla andra så kan faktiskt vattnet rinna över kanten hos mig med. Jag har valt detta liv, men även jag kan tycka saker är jobbigt för det. Jag tycker inte det är skitkul när barnen skriker/slåss/protesterar osv bara för att jag valt detta liv med många barn. Jag är faktiskt mänsklig jag med och vissa dagar är faktiskt barnen jävligt gratis ;) ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

(det lät precis som att mitt mående emallanåt bara berodde på barnen. det var ABSOLUT INTE så jag menade)





jag önskar att du om så bara för en kort sekund iaf kunde låtsas att du förstår och kanske kan du till och med sluta vara sådär dum i huvudet också? snälla???

Kommentarer
Postat av: Augusta

Wow, vilken snabb förlossning!! Vissa har det bra;) men shit, helt chockad, 5 barn, är det så längesen vi sågs? 5 underbaringar har jag sett på dina foton.

Puss och kram

Augusta

2011-06-19 @ 21:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0