Livet är hårt mot dom hårda, jomen tack var hård ja e......

Man går upp i vikt när man är gravid, jag vet det, jag är inte dum i huvudet. Men JAG har ångest för det, jag vill inte få större röv, större lår även om det nu bara handla om några månader i mitt liv. Grejen är ju att man ska gå ner kilona efter liksom, vilket jag tyckte tog en EVIGHET efter att jag fött Mira. Med Wilma gick jag upp 7 kilo under hela grav. Och veckan efter hon hade fötts hade jag gått ner nio. Lyx säger jag! Med Mira gick jag upp 12-13 kilo och det tog månader innan jag ens var på inskrivningsvikten. Barnmorskan sa till och med åt mig då att jag inte fick gå upp mer i vikt. Och när man sen nu får höra skit om sin kropp så lovar jag att jag fan i mig får dödsångest! Jag orkar liksom inte vara stark, jag tar åt mig och mår sjukt dåligt! Jag har i stort sätt alltid vägrat mammakläder, med Wilma kunde jag ha mina kläder i stort sätt hela tiden, en toffs från öglan i byxorna sen virad runt knappen i jeansen ;) med Mira använde jag något enstaka plagg. När jag en dag tog på mig hängslebyxor kom kommentaren - ska du verkligen gå ut så där??? Jag som tyckte det var gulligt och är sååå fint på andra gravida slet av mig byxorna. Lika dant där jag efter Mira ÄNTLIGEN fick på mig mina jeansleggings kom det - vad fan har du tryckt ner dej i?? TACK!! Konstigt att man mår skit när man är gravid. (o efter)


Jag och Jerry kastar en jävla massa skit på varandra, onödigt och omoget jag vet. Ena sekunden saknar jag ihjäl mig och andra vill jag bara kasta en stor jävla sten i huvudet på han. Jag mår sjukt dåligt. Jag hatar att älska honom nu.

Wilma kom förut och frågade - mamma är du ledsen?
Jag svarade att jag var ledsen att pappa inte är här och att allt är jobbigt.
Då säger hon - jag saknar med pappa, det är tråkigt utan honom.
Sen frågar hon varför det inte kommer några tårar när jag är ledsen?
Man kan vara ledsen utan tårar..........
Det gör SÅ ONT i mitt mamma hjärta att hon får vara med om allt det här. <3

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Angelica, försök slappna av nu när du är gravid. Men jag vet hur det känns, jag gick upp 24 kg med Amelia. 24! Då jag inte ammar är det ett helvete att gå ner, har ca 9 kg kvar men det får ta den tiden den tar. Tänk på att du har satt två fina barn till världen och ett 3e snart. Verkar som du har mycket i övrigt att tänka på så lägg bort vikten och låt magen växa som den vill växa. Kram och jag hoppas allt ordnar sig för er alla.

2010-11-18 @ 20:31:34
URL: http://booboo.blogg.se/
Postat av: angelica

Tack tjejen :) <3

2010-11-19 @ 10:14:05
Postat av: Fialotta

Men va??! Gick du upp 13 å dem sa åt dig att inte gå upp mer ??? det måste ju vara ett skämt ?....Jag gick upp 27 å inte en människa som sa nåt! Sen att det tog år att få bort alla jävla kilon var ju ett helvete :P Men du har alltid varit smal och tror inte du kommer lägga på dig fula kg! Å skit i vad andra säger!!!! Njut av att vara gravid och första månaderna med bebisen trots lite överkilon :P Kram

2010-11-19 @ 18:35:59
URL: http://theblondeisgone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0