Sjukhusbesök gånger två.

Wilma har stukat armen!! :( Hon klättrade och trillade, fast att vi många många gånger sa till henna att INTE klättra. Men barn är ju barn, och lyssna på sina föräldrar tillhör ju inte alltid prio1 liksom. Hon ramlade på fredagskvällen och kvart i 5 på lördagsmorgonen vaknade hon av att hon hade ont inte kunde sova, så vi åkte till akuten. Där fick vi sitta vänta läääänge. Jag förstår inte, ska man behöva ha huvudet under armen och blodet i en hink för att få någelunda snabb hjälp?? Hm.. Dom röntgade och det visade inget men hon fick gips som stöd och smärtlindring för hon hade så ont. Lilla hjärtat! ♥ Strax innan tio åkte vi från sjukan, sjukt lång tid kan jag tycka!

På kvällen åkte jag, Wilma, Mira, Mamma och Pappa till min syster och fira hennes födelsedag. Det var väldigt trevligt!! :) God mat och trevligt folk, iaf när dom fått i sig en öl eller två eller en o annan grogg ;)

Idag åkte vi och lämnade Mira hos Robban och Wilma hos sin mormor några timmar för att sen åka till Motala jourcentral för att kolla Thilde och Thea. Dom tog stick i fingret och ungarna blödde svinmycket, och länge. Man kunde tro att dom skurit av dom fingertopparna :S
Proverna var iaf bra, skönt det! Så vi fick åka hem igen, det var bara träla träla träla med vätska och mat i små portioner men ofta. Jag tror dock ändå det är nått som inte stämmer, för jag tycker inte det är normalt att dom är så dåliga i magen och spyr så fort dom får in en sked av nått i munnen. Det är ju synd om dom. Man märker ju att dom är hungriga men ändå får dom inte behålla nått av det dom äter/dricker!

Vi skulle lämnat Thilde och Thea idag till deras mamma. Men hon ville inte ha dom eftersom dom var sjuka och spydde! Jaa, ni läste rätt. Vill inte ha dom!!! Hur kan en mamma säga så om sina barn, att hon inte vill ha dom?? Det spelar väl ingen roll om dom kräks, skiter ner sig och vägrar sova på nätterna, en mamma borde väl vilja ha sina barn iaf? Jag blir så fruktansvärt förbannad, jag kan faktiskt inte för mitt liv förstå att man kan välja att inte vilja ha sina egna barn. Jag blir arg, det är elakt mot barnen. Jag skulle skämmas som mamma om jag inte ville ha mina egna barn. Visst behöver man ibland vara ifrån dom, ladda batterierna lite och samla ork, det är ju faktiskt mänskligt. Men att säga som hon, helt sjukt!!!! Hon vill bara nu ha dom varannan helg. Vilket är helt okej för mig och Jerry, vi har dom mer än gärna. ♥
Jag skulle kunna skriva rad efter rad vad jag tycker och tänker om henne just nu men det är faktiskt inte mitt problem att hon nu inte vill ha sina barn. För jag tar mer än gärna hand om dom!

Vi har letat trillingvagn nu ett tag, det är ju sjukt vilka jävla priser alltså, en del kostar 13-15tusen.. Det skulle jag liksom få en vettig bil för. Sen finns de dom för 3-4tusen, men jag kan ju ändå känna att jag vill ha en vagn som jag inte skämms för att gå ut med. Vi får väl leta vidare, någongång har vi väl turen på våran sida och hitta en fin, snygg, lagom-pris-vagn vi med ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ När ja läser detta om T&T s mamma kan ja inte finna ord för hur man kan göra så överhuvud taget?????????? Väldigt märkligt, o va förbannad jag blir. Barnen går ju alltid i första hand oavsett om dom är sjuka eller?? Det är väl mest normalt tycker ja!!!!!!!!! Stå på er, ni gör ett jätte bra jobb med barnen. Tråkigt med anmälan med, o till vilken nytta när man inte ens kan stå för det?? Jag tror på er o hoppas verkligen att allt ska gå vägen o att ni orkar med alla tråkigheter!!!! Tänker på er kramar Lina

2010-06-23 @ 22:52:46
Postat av: Anni

Tack så mycket. Jaa man blir arg. Men vi kan ju tyvärr inte göra mycket åt mer än att ta hand om barnen och ge dom det dom behöver! Måste fråga vem Lina?? Kram

2010-06-27 @ 23:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0