Mamma Pappa Bonusmamma Bonuspappa

Kan man vara så svartsjuk på sitt ex nya flickvän att man inte inte vill ha sina barn pga det?
Att man inte kan acceptera att barnen får en bonusmamma som älskar dom över allt annat och ger dom den kärlek dom behöver? Jag förstå att man kanske inte gillart, men man får ju ta de för vad det är, finna sig i det helt enkelt. Jag var inte helt ok med att Mira fått en bonusmamma, kanske för att jag innan bestämt mig för att inte tycka om personen i fråga. Men vad är då jag för människa som dömmer andra som jag inte ens känner? Man får ju helt enkelt acceptera att folk går vidare. Mira har fått en bonuspappa. Och det är ju bara för Rpobban att leva med det. Precis lika mycket som det bara är för mig att acceptera att Mira fått en bonusmamma. Så är det ju faktiskt. Och jag tycker det är sjukligt att skylla på att -dom har ju en till mamma. Jaha? Det är väl bra det? Speciellt nu när mamman ifråga inte ens vill ha sina barn?!

Att man ens kan skylla på sin pojkvän, att det är han som inte vill ha dom. Pinsamt värre när stackarn inte ens sagt nått. Varför hitta på massa ursäker, skylla på andra. För att man inte har så mycket stake i sig att stå för att man kanske inte orkar med barnen. Att det är mycket runt om. Vem fan har inte kännt att Fy Fan Jag Orkar Inte?? Klart man har, men när man fick det positiva på stickan sattes man ju faktiskt i ett val. Tänka för och nackdelar. Göra ett val om man skulle klara av att bli förälder. Och när man gör valet att behålla. Valde man ju också att ta hand om ett/två liv för resten av ens liv. Det är ju inget som går att ändra på. Man har ju redan gjort valet. Då kan ju jag tycka att det är sjukt egoistiskt att sen komma och säga att man inte orkar. När man själv gjort valet. Då är det ju bara bita ihop, göra det bästa av allt, ta den hjälp som erbjuds och vara den mamma som ens barn förtjänar.

Och jag vet att jag inte alltid vara den bästa föräldern. Jag har gjort många dumma val, tänk bara på mig själv. Men man måste ju faktiskt lära sig av sina misstag. Och jag tycker jag gör en kanonjobb nu.

Ungarna, allihopa väckte mig strax innan sex idag. Jag gav dom små välling. Sa åt Wilma att lägga sig igen. Jag gick och la mig i sängen och tänkte att dom kommer aldrig somna. Sen väckte Jerry mig lite innan halv tio, så dom somna visst. Han hade fått gå in och väcka dom, snacka om trötta barn ;)
Vi ska om en liten stund bege oss till Vikingstad, Jerry och Stralle ska till Trötters garage och fixa bilen. Så jag tar med mig ungarna och letar upp nån lekpark så länge :)

Puss! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0