Totalvägrar sova...

Jag tror jag har läst på alla sidor som går att få fram om "barn som vägrar sova". Och jag tror nog att vi provat allt. Och inget verkar funka. Idag lät vi ToT skrika tills dom somna, gick inte in en enda gång. Det tog en halvtimme för dom att somna. Bara en halvtimme. När vi har testat med att gå in 5 min emellan, tio min emellan, 20 min emellan så kan läggningen hålla på i 1-2timmar. Vart man än läser så står det rutiner för läggning!! rutiner för läggning!! Lätt att hålla rutiner med någon som i huvudet är som en 3åring, inte värst asso. Men vi försöker iaf den veckan vi har dom. Men får börja om då dom kommer tillbaka  då allt är förstört igen. Tror inte ett skit på att barn är så jävla anpassningsbara som alla säger. SKITSNACK!!!! Måste bara tillägga att idag sov dom ingen middag heller för dom vägra somna. Jag bara hoppas det här med sömnen bli bättre snart. Det tar rätt mycket tid och ork av mig, och Jerry med. Vissa dagar är jag så slut i huvudet av allt skrik och gap, och sömnvägrande att jag nog skulle stå och somna.

Är vi elaka som låter dom skrika tills dom somnar, utan att ens gå in?
Glöm inte att ni läste att läggningen kan upp till 1-2 timmar när man visar sig för dom!
Ge mig tips och råd!!!!!!!!!!!!! Har idetorka totalt asso!!
Vill ju att läggningen för dom älskade ungarna ska vara lugn och harmonisk, inte att dom ska vara helt hysteriska! :( ♥

Nu blire tv och mys med älsk, det kan vi behöva, rå om varandra lite och bara varaaaaaaa :) ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ni dom i samma rum? Om ni har de så kan ja tänka mig att dom "stör" varandra o därmed svårt att komma till ro.. Fast jag vet inte.. Lycka till!

2010-12-28 @ 11:37:59
Postat av: Anonym

Nej dom sover inte i samma rum. Vi tänkte så oxå att dom stör varandra, men det funkar lika dåligt med läggning nu med :/

2010-12-28 @ 17:51:53
Postat av: Frida

jag tycker helt klart att det är grymt att låta barn skirika sig till sömns! Barn som är trygga somnar av sig själva, är dom då otrygga och skriker innan dom somnar o ingen kommer o tröstar måste dom ju somna av ren uppgivelse för att det inte är någon som bryr sej, eller?

Problemet kanske inte ligger i läggningen utan i att dom helt enkelt e otrygga?

2011-01-14 @ 19:58:06
URL: http://weinerhallarna.bloggagratis.se
Postat av: Anni

Nu somnar dom oftast direkt och gör dom inte det ligger dom och drar i sina speldosor. Vet inte om det var för att vi lät dom va eller om dom bara kom på att det inte var så farligt att sova. Det sägs att det går natt tåg varje halvtimme och missar dom det kan det bli fel med att somna tydligen. Men nu sover dom bra iaf så problemet är ju löst!

2011-01-15 @ 15:05:16
Postat av: Frida

vad skönt att det löste sej:) kan ju va så att dom reagerade på nya familjekonstellationen (även om dom tycker om den kan det ju komma en reaktion)

2011-01-15 @ 16:45:07
URL: http://weinerhallarna.bloggagratis.se
Postat av: Anni

Jag tror dom hade aningens svårt att anpassa sig. Vi försöker ha ganska exakta rutiner som deras mamma och det har märkts skillnad nu denna vecka, SKÖNT!!! :)

2011-01-15 @ 17:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0