LUCIA =)

Luciafirande på dagis, fiiint :) Massa fina tomtar, pepparkakor, lucior och tärnor =) Alla våra söta ungar var tärnor :) ♥ (bilder kommer) :)

Dock blir det lite mycket med 3 småttingar som är på ALLT och ÖVERALLT och INGENSTANS, HELA TIDEN! :/ (även annars alltså) Wilma lekte och sprang runt med sina kompisar :) Tålamodet var väl inte på topp så vi åkte hem ganska tidigt. Jag pallar inte stressen emellanåt asso :/  Men ärligt, man får tycka barnen är jobbiga ibland, vem gör inte det?

Thilde och Thea är helt överenegiska och far fram som ångvältar när dom kommer hit efter att ha varit hos sin mamma. Tanken slog mig att dom kanske är understimulerade. Sen har dom inte riktigt leksaker anpassade för deras ålder hos sin mamma (japp jag vet det för jag har varit där) vilket inte är så bra då barn behöver variation och är i behov av att lära sig nya saker. Då kanske det inte är så passande med en prasselbok från 6mån tex. Sen har hon väl mer men som sagt vad inte speciellt åldersanpassade saker. Så jag bad Jerry fråga hur dom är hos henne, och att dom kanske behöver nya leksaker och att dom kanske ska sysselsätta barnen mer och leka med dom. Då svara fanskapet, rent ut sagt. "Ja, vi får göra det!" HALLÅ??????? Ska inte sånt ligga i en mammas intresse? Ska man behöva säga till om sådana saker???? Tycker det är sjukt alltså. Ja, jag kastar skit, men tycker fan i mig att det är befogat asso!

Visst jag är inte världens bästa och kanske säger mycket saker om barnen när jag är arg (inte acceptabelt det heller) men, vi har leksaker, vi leker med barnen, ger dom kärlek, för att VI VILL att dom ska ha leksaker, utvecklas osv, och VI TYCKER DET KUL!! Borde inte det vara en självklarhet från alla föräldrar?

Älsk gjorde pizza som precis har ätit, mycket goood. Jerryspecialeeee ;) ♥

Lagt dom små, men dock är t o t vakna, eller iaf en av dom, gapar lite o sisådära. Tror dom/en av dom drömmer mardrömmar, o är kanske därför lite rädda för att somna och har svårt att komma till ro. Jag ska köpa drömmfångare. :) Kanske funkar de, vem vet :) Wilma är iaf helnöjd över sin och har inte klagat på mardrömmar sen hon fick sin :) *pepparpeppar* ;)

Att jag ska mysa med älsk sen, han står ut med mig trots mitt humör som ibland inte är av denna värd, mitt klagande osv. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0