25 dec 2010

Det var en mysig dag igår. Dock aningen stressigt. Vi hade bara dom små tills halv tre. :( Men mamma och pappa var här och vi åt massa julmat och fikade och öppnade klappar :D Jerry hade slagit in Wilmas minsta julklapp i en stooooor kartong, haha hon blev lite besviken tror ja men hon skratta faktiskt ;) Skruttan!
Sen kom Stralle förbi med på några koppar java. Och kvällen avslutades med att Keso och Stoffe kom förbi även dom på lite java :D Trevligt!

Imorse vakna inte Wilma förens typ tio, hih trött liten tös :) Men skönt att sova ut för en gång skull.
Har bara tatte lugnt på fm, ätit frukost, ritat och så har hon pärlat.
Jag ska väl fortsätta med att plocka iordning lite men pausa lite här vid datorn ;)




Jag har så svårt att förstå varför man ofta letar fel, "det här kunde varit bättre", "varför gjorde du så och inte si"?Har man så svårt att acceptera varandra? Varför inte vara glad för det man har och sluta leta efter det som är bättre? Jag tror fan inte gräset är grönare på andra sidan. Och man kan nog inte få allt man vill. Utan man får nog se lite mellan fingrarna och vara nöjd med det man faktiskt har.Och är det så att man inte känner att det är tillräckligt kanske man inte ska kasta skit på den man kräver en massa av utan helt enkelt tacka för sig och leta efter det där man nu saknar och som är så mycket bättre någon annanstans. Man kan inte kräva att en människa ger upp sig själv för någon annan. Det kallar jag egoism. Och då kan man ju inte älska den personen för den han/hon är om man ändå ta mig fan inte är nöjd med någon denna gör utan ändå hittar fel och brister på den.
Hm ibland äre inte lätt asso. Och jag målar absolut inte up mig själv som någon som är perfekt, ja vet att jag har mina fel och brister och kanske åxå tänker ibland att "tänk om gräset är grönare på andra sidan" men som sagt, de tror jag fan inte.




Nähä.. En cigg och sen lite städ då... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0